LL.M. Abroad

easier than you think



שאלות ותשובות

דף הבית >> שאלות ותשובות

מהי תכנית ה-LL.M ולמי היא מיועדת?

תכנית ה-LLM בארה"ב היא תכנית ללימודים מתקדמים במשפטים, והיא מהווה דרישת סף למעוניינים ללמוד לתואר דוקטור. קיים מגוון עצום של תכניות והתמחויות, המתאימות לכל תחום עניין תיאורטי ו/או פרקטי. התכנית מיועדת לכל בוגר תואר ראשון במשפטים המעוניין להרחיב את אופקיו, להתמקצע בתחום עיסוקו או להמשיך לקריירה אקדמית בתחום המשפט.

מתי נפתחות תכניות ה-LLM?

למעט חריגים בודדים, תכניות ה-LLM נפתחות פעם בשנה, בסמסטר הסתיו האמריקאי. קרי, סוף אוגוסט-תחילת ספטמבר.

מהו הדד-ליין להגשת המועמדות?

הדד-ליין משתנה מעט בכל אוניברסיטה, אולם בדרך כלל המוקדמים שבהם הם באמצע נובמבר (ייל, הרווארד), ורובם בתחילת/אמצע דצמבר. לפרטים לגבי אוניברסיטאות ספציפיות צרו עימנו קשר.  

 מהן דרישות הסף?

על מנת להתקבל ללימודי LLM בארצות הברית, עליכם להיות בעלי תואר ראשון במשפטים (LLB) במוסד אקדמי מוכר. כמו כן, יש לעמוד בדרישה מינימלית במבחן האנגלית (TOEFL) ובדרישות האקדמיות המשתנות בכל אוניברסיטה ואוניברסיטה.

אילו מסמכים יש לצרף לטפסי ההרשמה?

מלבד הטפסים, יש להגיש גליונות ציונים, ציון מבחן האנגלית (TOEFL), המלצות, קורות חיים, חיבורים אישיים (משתנה בכל אוניברסיטה) ולעתים גם הצעת מחקר.

מה הקריטריונים של ועדות הקבלה?

הקריטריונים משתנים ממקום למקום לפי אופי התכנית ויוקרת האוניברסיטה. בהערכת המועמד הועדות שוקלות את ציוני התואר הראשון, את הנסיון המקצועי המשפטי, את הפעילות האקדמית של המועמד, את איכות ההמלצות ואת איכות חיבורי ההרשמה.  

 מה משקל החיבורים האישיים בתהליך הקבלה?

התחרות על מסלולי ה-LL.M באוניברסיטאות המבוקשות היא גדולה, לכן חשוב לבלוט ולהרשים כמה שיותר על פני מועמדים אחרים. החיבורים האישיים הם מרכיב מרכזי בקבלת ההחלטות לגבי מועמדים, ויכולים "לעשות את ההבדל" בין שני מועמדים בעלי נתונים זהים. חיבור רע או בלתי קריא עלול לפגום בהתרשמות מקורות החיים המוצלחים ביותר, ואילו חיבור טוב יגרום לחברי ועדת הקבלה לזכור דווקא אתכם!

 

מה סיכויי הקבלה של סטודנטים ישראלים?

בכל אחת מן התכניות המובילות ביותר בארה"ב יש דרך קבע סטודנטים ישראלים. אלה נחשבים בדרך כלל לסטודנטים רציניים ומצטיינים, וחלק גדול מהם מעוניין להמשיך בלימודים לתואר דוקטור.

לייבסיטי - בניית אתרים