LL.M. Abroad

easier than you think



CV, המלצות וחיבורים

דף הבית >> CV, המלצות וחיבורים

  

קורות חיים (cv)

ה-cv או הרזומה הוא כרטיס הביקור שלכם. זהו הדבר הראשון שועדות הקבלה קוראות, ולפיכך חשוב ביותר ליצור רושם מעניין וייחודי שישפיע גם על קריאת יתר החומר ששלחתם. עם זאת, האמריקאים אינם אוהבים להתאמץ יותר מדי, ועל כן אין לכתוב מגילות אלא להשתדל לתמצת את קורות החיים לעמוד אחד. התמקדו בנקודות הרלוונטיות ביותר ללימודים אקדמיים: השכלה אקדמית, נסיון מקצועי, פרסים ומלגות הצטיינות (אם יש) ופרסומים (אם יש). בכפוף למגבלת המקום, הוסיפו פרטים המייחדים אתכם מכלל המועמדים כמו פעילות ציבורית או התנדבותית (זכרו גם כי שירות צבאי הוא ייחודי לישראלים על פני מועמדים ממדינות אחרות). עמוד זה חייב להיות בהיר ומזמין לקריאה גם מבחינה גרפית: הדגישו את הכותרות, הימנעו מכתיבה צפופה המקשה על הקריאה, וודאו כי שמכם מופיע באופן בולט. מומלץ להדפיס את קורות החיים על נייר צבעוני או קשיח במקום על ניר מחשב רגיל. כאמור, זהו כרטיס הביקור שלכם.

 

 

בחירת הממליצים

למי לפנות על מנת לבקש המלצה? יש הטוענים כי עדיף לבחור בממליצים המוכרים באוניברסיטאות בחו"ל, כמו למשל מרצים בכירים, דקאני הפקולטות או בכירי מערכת המשפט. מאידך, תוכן ההמלצה חשוב יותר משמו ותוארו של האדם החתום עליה. חשוב לבקש המלצה מאדם המכיר היטב אתכם ואת עבודתכם, ואשר ניכר עליה כי נכתבה מתוך היכרות ולא כלאחר יד. כאשר אתם פונים לבקש המלצה, צרפו את קורות החיים שלכם, ומספר שורות המזכירות לממליץ את עבודתכם המשותפת. מידע זה יסייע לממליץ בכתיבת המלצה אישית (וטובה) יותר. טיפ נוסף: אוניברסיטאות אוהבות את הבוגרים המוצלחים שלהן, ועל כן אם אחד מהממליצים הפוטנציאליים הוא בוגר האוניברסיטה שאליה אתם חפצים להגיע, הוסיפו את המלצתו, ולוּ כהמלצה שלישית.

 

החיבור האישי (personal statement)

החיבור האישי הוא שעושה את ההבדל בין מועמד טוב למועמד מצוין! זו ההזדמנות שלכם להותיר חותם על ועדת הקבלה.

בכתיבת ה-personal statement אין "נכון" או "לא נכון". השאיפה היא להראות את ייחודיותכם לעומת שאר המועמדים ולשכנע כי יש לכם "ערך מוסף", וכי תוכלו לתרום ולהעשיר את הפקולטה ביותר מאשר כישורים אקדמיים. אל תחששו לחרוג מן התבנית - להיפך, חיבור יוצא דופן מותיר את חותמו על חברי ועדת הקבלה הרבה יותר מאשר חיבור שגרתי נוסף. מבחינה סגנונית, השתמשו בהומור ובכותרות מסקרנות והשתדלו ליצור עניין בקריאה. הימנעו מהפרחת סיסמאות והצהרות כלליות, והשתמשו בדוגמאות קונקרטיות מנסיונכם. הדבר לא רק מדגיש את נסיונכם הייחודי, אלא מראה שאתם אנשים חושבים המסוגלים לערוך אנלוגיות והשוואות, ולהקיש מן הכלל אל הפרט וההיפך. זה המקום לחזור ולהדגיש פעילויות מיוחדות או ציוני דרך, ואף לשרבב נקודות שלא ציינתם בקורות החיים התמציתיות.

לפני תחילת הכתיבה, מומלץ להקדיש פרק זמן למחשבה ולרישום נקודות מרכזיות שברצונכם להזכיר. גם אם בסופו של דבר לא תכללו את כולן, הרשימה עצמה תעזור להתמקד ולברור את העיקר מן הטפל, והיא עשויה אף לפתוח לכם כיווני מחשבה חדשים. האנגלית אינה צריכה להיות מושלמת, אולם זכרו כי שגיאות תחביריות או שימוש במלה שגויה מסרבלים את הקריאה ומקשים על העברת המסר. כמו כן, אוצר מלים מגוון תורם לקריאה מעניינת בעוד שחזרה תכופה על אותם מלים ושמות תואר היא מעייפת ומשעממת. מומלץ אף להיעזר במילון לשם כך.

חדש באתר: טיפים בכתיבת הפרסונל סטייטמנט!

 

לייבסיטי - בניית אתרים